- Aquest esdeveniment ja ha passat.
Xerrades sobre decreixement energètic i mobilitat sostenible a Barcelona
19/12/2016 @ 8:00 am - 5:00 pm
Invitació a les ponències/debat:
“Estratègia energètica del decreixement energètic en el transport a l’Àrea Metropolitana de Barcelona” a càrrec de Pau Noy
i
“Promoció de la Mobilitat Sostenible” a càrrec de Ricard Riol.
Organitza: Col·lectiu CMES per a un Nou Model Energètic i Social Sostenible
Programa:
1ª ponència: L’Àrea Metropolitana de Barcelona té el repte de reduir la seva contaminació i preparar-se pel crash energètic que s’acosta com a conseqüència de la reducció de l’oferta petroliera. L’electromobilitat basada en el transport col·lectiu, la substitució dels vehicles amb motor combustió per enginys amb tracció elèctrica i la promoció dels vehicles de dos rodes amb suport elèctric, junt amb la conducció autònoma, han de ser els puntals tecnològics per capgirar l’actual situació de contaminació i malbaratament d’energia a la mobilitat barcelonina.
2ª ponència: Possibilitats del transport públic col·lectiu a Barcelona. Contra el pessimisme imperant causat per la crisi de Rodalies, el increment del trànsit o l’escàs resultat d’inversions com la línia 9, cal fer aflorar les possibilitats que a curt termini es poden oferir a la mobilitat metropolitana.
Ponents:
Pau Noy és enginyer Industrial per la UPC. Entre 1979 i 2015 va treballar a l’administració. Des de 2015 és adjunt al conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona TMB. Fundador de Promoció del Transport Públic i de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura. A l’actualitat és president de l’Associació Espanyola del Car-Sharing i de l’Associació Iberoamericana de Mobilitat Urbana per a la Sostenibilitat, ASIMUS.
Ricard Riol és enginyer Tècnic d’Obres Públiques per la UPC. Actualment treballa en la redacció del projecte de fi de carrera sobre la capacitat del sistema ferroviari de Barcelona i un nou sistema d’explotació de trens semidirectes sobre la xarxa d’Adif a Catalunya. És president de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic des de l’any 2007. Ha treballat en diversos projectes de consultoria i estudis de mobilitat, entre els quals hi ha l’estudi d’implantació d’un metro lleuger a Shenyang, Xina; un estudi d’inserció del tramvia i reforma de la xarxa d’autobús al tram central de la Diagonal de Barcelona o la proposta de construcció d’un tercer passant ferroviari a Barcelona, el punt més congestionat de la xarxa d’Adif a Espanya. També participa com a professor en diversos cursos formatius sobre mobilitat sostenible i ha elaborat nombrosos articles a publicacions especialitzades en mobilitat sostenible.
Ponència de 18:30 h. a 19:30 hores
Debat: de 19:30 h. a 20:00 hores
Cordialment,
Col·lectiu CMES